Porrtjänst

Efter jobbet tog jag det stora ansvaret på mina axlar att åka förbi Bolia för att kontrollmäta soffan vi är inne på att köpa. Jag mätte soffan OCH passade på att göra en beställning då jag tror att måtten jag blev mest glad över är till vår fördel när det gäller att knöla in soffan i lägenheten. Så jag la en beställning på soffan med en tillhörande fotpall. Jag avstod nackkuddarna då jag och Jocke inte är riktigt överens och sen vet jag inte hur många som planeras om det ska köpas. Ringer Jocke, superglad för att jag äntligen gjort slag i saken, och frågan jag får då är:

- Såg du till så att bortforsling av vår gamla soffa ingick i leveranspriset?

Självklart inte. Jag glömde helt bort att vi måste få bort vår befintliga soffa för att få in den nya. Så förhandlare som Jocke är förklarade han väldigt tydligt för mig att det nu inte finns någon chans att få bort gamla soffan vid leverans från Bolia utan att betala extra. FAN! Men som många vet är jag ganska envis så jag ska bädda ut soffan och ta några foton för att sen lägga ut soffan på Blocket. Nästa fråga blir sen:

- Är det ens någon som kommer viljaköpa vår gamla, fula, nersuttna soffa?

Troligtvis inte, men det är värt ett försök.

I bussen på väg hem från jobbet såg jag plötsligt en skåpbil med texten "Porrtjänst". Jag förstod på direkten att det inte stämde, men det var lite roligtdär ett par sekunder innan bilen började röra på sig och jag insågatt det stod "Borrtjänst". Om det var solen eller mina trötta ögon som var anledningen vet jag inte, och det kvittar för jag hade kul där en stund.

Ikväll blir det middag med SME-kidz. Ett trevligt gäng och alltid god mat. Den här gången blir det ingen längre utflykt, bara bort till Kronobergsgatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0