Sigtuna

I morse var vi uppe med tuppen. Eller ja, nästan i alla fall.

Jag gjorde frukost medan Jocke mornade till sig. När vi var mätta, rena och klädda tog vi bilen till Sigtuna för att utforska deras mysiga lilla gata med gamla hus och mysiga "bodar". Vi började med att klippa till på varsina handskar. Jag köpte skinntumvantar och Jocke tuffade till sig och köpte ett par skinnhandskar med dragkedja, haha. Vi tog oss genom gatan, in i nästan varje affär och avslutade med lunch på Myntet, eller nåt i den stilen.

Jag skulle absolut kunna tänka mig att på i Sigtuna. Kändes mycket mer som hemma med alla hus och lite småstadsaktigt. I vilket fall kommer vi garanterat att åka dit fler gånger.

Eftermiddagen har jag ägnat åt att plugga. Har tydligen blivit godkänd både på grupprapporten och opponeringen så nu är det "bara" tentan kvar. En tenta som jag är supernervös för och har ont i magen över.

Nu vankas det kålpudding. Eller inte just nu kanske, för Jocke satte precis in den i ugnen, men om cirka 1 timme. Till efterrätt blir det chokladpudding och glass. Och apropå onyttigheter har jag bestämt mig för att bara äta godis, chips, läsk, kakor osv. en dag i veckan, förslagsvis på helgen. Dessvärre har jag redan misslyckats då vi hade fredagsfika på jobbet igåroch lördagsmys här hemma nu. Har även lyckats komma igång med träningen lite så nu är jag på rätt bana igen. Har mått dåligt över att inte hinna med och träna. Det får bli SATS några veckor till sen när snön är borta ska jag och Jocke börja springa också. Fläsket på magen och rumpan ska bort, bort bort bort!


Kommentarer
Postat av: Louismathilde

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2011-06-27 @ 14:16:26
URL: http://louismathilde.blogbloc.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0