"Jag är mycket kompetent på företaget"

Mycket att stå i. Så mycket att jag glömde hämta symaskinen hos Nettan idag. Som tur var satt hon och plinkade på datorn samtidigt som mig och påminde mig om min miss. Snabbt som tusan slängde jag mig i bilen och tog mig till Stadshagen och hämtade den. Nu ska det sys gardiner!

Var i ishallen på Stora Mossen idag. Varmt och klibbigt, inne i ishallen. Kan ni fatta? Isen var som sirap och till och med jag, som inte brukare röra mig överdrivet på isen, svettades och tog av mig så jag bara hade linne och en tjocktröja. Helt knasigt. Ishallen på Lidingö håller stängt torsdag-måndag på grund av att aggregatet inte fixar värmen. Känns som Stora Mossens aggregat inte heller klarade värmen helt och hållet.

I tisdags åkte Jocke till Tjeckien och Slovakien för jobb. Planen var att de skulle börja i Tjeckien och avsluta i Slovakien. De övernattade i Wien natten mellan tisdag och onsdag för att sedan köra till Tjeckien på onsdag morgon. De hade ingen gps och noll koll på var det skulle. Mötet de skulle på i onsdags skulle börja 12.00 och efter mycket om och men, med anledning av gps:ens frånvaro, parkerade dom bilen 11.57. Lever lite på marginalerna tycker jag. Så med tre minuter till godo tar de sig in i byggnaden de ska vara i, endast för att få reda på att det är i Slovakien dom ska vara. Dom fick låna en gps och vips så tuffade bilen vidare mot Slovakien. Mitt i allt detta ringer Jocke mig och vill berätta om läget, varpå jag får fram "snart måste ni hitta oss, vi är mycket kompetenta på företaget". Det tyckte både jag och Jocke var hysteriskt roligt. Tydligen tyckte hans kollega i bilen också det då Jocke satt telefonen på högtalare...

På tal om nånting helt annat ska jag införskaffa mig ett par inlines när nästa lön kommer. Det vill säga nästa vecka. Ska bara flirta lite med en kompis som jobbar på Stadium så jag kan få lite rabatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0