Karin på ön

Valborg i år firades som förra året, på Karin På Ön. Nytt för i år var att John och Klara var med. Det är alltid lika kul att träffa dom och alltid lika mysigt hos Karin. Vad kunde varit bättre igår? Ingenting! Eller jo, att jag på hemvägen inte skulle ramlat i trappan i skogen och både stukat till min dåliga högerfot och smutsat ner mina byxor. Jocke valde nämligen att i duggregn visa John och Klara delar av Stora Essingen, vilket ledde till att alla höll på att snubbla och halka på stenar och bryggor, men att jag faktiskt var den enda som i praktiken lyckades. Som tur är går byxorna att tvätta och min fot känns inte av.

Planerat på schemat idag är iordningställande at balkongen. Dock är inte vädret så fint som vi hoppats på. Regnet hänger i luften och det ser kallt ut, men termometern visar ändå 12 grader, vilket inte är så kallt. Börjar nog bli lite kräsen. Vi ska till Plantagen och köpa jord, leukakulor och blommor. Till MAXI och köpa mat och gasolgrill. Jag ska också passa på att putsa fönstret där utemöblerna stod under vintern. Kom inte riktigt åt där när jag för ett par veckor sen tröttnade på att titta på våra smutsiga geggiga fönster och putsade till dom.

Skulle också vilja visa Jocke tyget jag hittat på Åhléns som skulle kunna bli gardiner i vårt vardagsrum. Får se om det hinns med.

Har förresten äntligen hittat någon som kan komma och hämta vår gamla soffa. Frälsningsarmén tog inte emot bara en soffa utan dom ville ha antingen soffan och en stor möbel till, eller soffan och tre flyttkartonger med porslin och husgeråd. Det var inte så att tanten i andra änden av luren var direkt trevlig när hon informerade mig, så i det fallet slänger jag hellre soffan än ger bort den till dom. KÄRRING! Emmaus tar inte emot möbler. MEn så tipsade en kompis mig om Återvinnarna på Götgatan. Dom verkar dock inte riktigt uppfattat min information om att dom inte kan komma före 16.00 för dom ringde vid 10.30 igår och frågade om jag var hemma eller om någon annan i hushållet kunde vara det för att dom ville komma och hämta soffan. Vimspellar!

Nu bär det av mot Plantagen och MAXI.

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Leanderthale

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!

2011-02-02 @ 12:07:11
URL: http://leanderthale.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0