Sommaren är (nästan) här

Solen och värmen är här. Kanske inte för att stanna, men ändå. Grillen går på högvarv och blommorna på balkongen ser ledsna ut, redan.

Jag har definitivt inga gröna fingrar, även fast jag nu lyckats få en orkidé att blomma om. Allt grönt levande jag kommer i kontakt med har en överlevnadstid på någon eller högst ett par månader. Helt hopplöst. Men jag skyller på att det drar mycket vid fönsterna och att det blåser mycket på vår balkong så vattnet i växterna liksom sugs ut lite för snabbt.

I lördags hade jag och Jocke bestämt oss för att göra en utflykt så vi tog fram vår Fika Kika Njut och bläddrade fram till ett mysigt ställe på Ekerö. Till vår stora besvikelse visade det sig att stället bytt ägare och därmed också lagt ner verksamheten. Som tur var låg Rosenhill inte alltför långt därifrån så vi tog det utflyktsmålet istället. Ett skönt häng, men inte mycket mer än så.

På kvällen kom bror med flickvän på besök. I sann sommaranda ställde sig Jocke vid grillen och jag dukade. Sen gjorde jag en mamma, en sockerkaka. Sockerkaka och/eller rulltårta är något mamma alltid gör när hon ska bjuda på spontanfika, precis som vi gjorde i lördags, så jag kände att jag kunde inte vara sämre utan bror skulle känna sig som hemma.

Söndagen innebar massa ishall och iskalla fötter. Men vad gör det när det är så otroligt kul att träna Solnas adepter?!

Ska göra ett tappert försök att få till regelbunden träning igen, med start idag. Idag var det streetdance på S:t Eriksbron och imorn blir det bodypump på Stadion. Hoppas också på att mitt löparknä ska ge med sig så jag kan börja springa ordentligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0