En helt lagom dag

Idag har varit en härlig dag. Jag var på jobbet 8-12 och fick faktiskt lite ordning på torpet. Vid 13 mötte jag upp fina Johanna och lilla Mathilda för lunch på Kulturhuset. God mat, trevligt sällskap och massa barn. Kunde inte bli bättre!

Efter lunchen strosade jag runt lite på stan i hopp om att hitta lite julklappar, men satte mig på bussen hemåt tomhänt. Det där julklappsshoppandet går inte vidare bra.

När jag kom hem drog jag igång ett avsnitt av "Ung och bortskämd" innan det bar av till IKEA tillsammans med Emma. Hon hittade lite saker till deras nya kök och jag hittade några julklappar. På väge hemåt körde vi till Ica Maxi då Emma fått nys om att dom säljer svarta Nintendo Wii för 1 799 kr iställer för 2 399 kr. Nästan så jag måste ta mig ett snack med karln i hushållet för ett eventuellt inköp. Vi har länge pratat om något tv-spel, men inte riktigt kommit till skott. Får se om det blir ändring på det.

Jag och Jocke har bokat julbord med övernattning på Krusenbergs herrgård. Det blir vår julklapp till varandra. Dock känner jag att jag inte kan låta honom sitta utan julklapp från mig på självaste julafton så idag köpte jag en lite klapp till honom, en helt perfekt klapp. Frågan är bara var jag ska gömma den för jag vill inte slå in klapparna vi köpt efterhand utan på en och samma dag för att skapa lite julstämning. I mitt huvud sitter jag och Jocke och skriver julkort och slår in klappar, dricker glögg och äter pepparkakor och lyssnar på julmusik runt andra advent.

Usch, vad tråkig jag är när jag skriver. Vill vara lika poetisk och broderande som många andra, men verkar inte riktigt ha den ådran. Å andra sidan läser ni som vill läsa oavsett hur jag skriver och alla andra får väl låta bli då helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0