Det kunde varit slutet

Idag hade jag och Jocke tänkt fika, handla, laga mat och mysa framför Idol efter jobbet. Planerna blev minst sagt ändrade. Jag ringde Jocke för att kolla hur långt han kommit när jag var klar i ishallen. Svaret jag fick var inte det jag förväntade mig. "Vi har blivit påkörda. Alla mår bra, men bilen är lite mos". Det kunde varit slutet, men det var det inte, som tur är! Tänk vad snabbt det kan gå. Jocke tvärnitade för bilen framför, men bilen bakom höll inte avståndet och körde rakt in i Jocke. Nu är Jocke och hans kollega som åkte med på akuten för att få stelheten i nacken dokumenterad och undersökt. Måtte det inte vara wiplash!

Jag har under en tid funderat på om jag tycker det är värt 550 kr att gå till en personlig tränare, men inte kommit fram till något bra svar. Nu är det bokat, men till ett mycket bättre pris. Jag har haft sån tur att en av sjukgymnaststudenterna på jobbet är personlig tränare så nu har jag och sjukgymnasterna på jobbet bokat in en gång i veckan i tre veckor. Ååååh, ska bli så kul att testa på det!

I morn är det invigning av nya ishallen i Solna. Konståkningen ska uppträda tillsammans med hockeyn och ringetten, ett program som jag har gjort så det är lite nervöst. Ska börja planera juluppvisningen när invigningen är över.

Jocke ringde precis och sa att dom var på S:t Görans sjukhus för att röntga nackarna. Båda har fått nackkrage. Han bad mig gå och köpa nåt att göra nån enkel middag på i ICAaffären här på ön eller att vi hämtar pizza när han kommer. Det han inte vet är att jag igår gjorde en rejäl sats med röra till tortillabröden som ligger i köket. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0