Young European Truck Driver

Dagen idag har jag spenderat i Södertälje. Det har varit tävling, Young European Druck Driver. Dom hade även öppnat upp själva Chassiverkstaden, vilket innebär att jag idag har sett hur en lastbil faktiskt byggs ihop. Jocke har vid flertalet tillfällen försökt förklara både tillverkningen och Scanias organisation, men det har inte riktigt fallit på plats. Jag förstår fortfarande inte helt för vilken otroligt stor process det är att få ihop en lastbil. Från balk till kund är det många inblandade och det är ju helt otroligt vilket stort företag Scania faktiskt är. Jag har nog inte förstått det tidigare. Jag är absolut stolt över att ha en sambo som arbetar på ett så fantastiskt företag!

Anledningen till att dom öppnat upp portarna till Chassiverkstaden var egentligen Ypung European Truck Driver. En tävling för lastbilsförare under 45 år. Det var 18 av Europas nationer som var med och tävlade och varje land hade en värd, en Scaniaanställd, och Jocke var värd för Österrike. Zarko, föraren från Österrike, körde jättebra hela dagen och tog sig till final. I själva finalen var han till en början otroligt cool och körde vansinnigt bra och ledde, men så började nerverna krypa ut ur skinnet och han körde betydligt sämre. Det slutade med en tredjeplats. Tänk ändå vad häftigt, att vara Europas tredje bästa lastbilsförare. Det var minsann inga enkla grejer dom gjorde. Tror inte att jag klarat det ens med en personbil.

Mamma och pappa är och hälsar på lillebror i Västerås i helgen. Pappa och bror ska på NHL-matchen i Globen ikväll. Mamma och brors flickvän kommer över till mig och hänger lite. Trevligt! Jocke är på middag med hela tävlingsgänget och sover i Södertälje.

När jag körde hem från Södertälje innan idag slog det mig att jag har ett rätt så bra liv trots allt. En familj som ställer upp i vått och torrt, ett jobb som jag faktiskt trivs med trots att det kan vara tivoli ibland, ett fritidsintresse som jag får betalt för, tränar för att må bra och en sambo som tycker om mig trots att jag ibland kan vara dum. Det är inte alla som har det så bra som jag, som ens har någon att dela sitt liv med.


Bäst att arkivera sig innan 25-årsålder då rynkor och annat börjar titta fram,
november 2009

Jocke och jag, november 2009


Kommentarer
Postat av: Ida

Vännen min, vilka fina bilder!! :) Pusspuss!<3

2010-10-13 @ 16:25:50
URL: http://idaaho89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0