Ingen riktig vinnare

Söndagens valvaka blev, bortsett från resultatet, riktigt trevlig. Vi (mest Jocke) styrde med minihamburgare, mackor, hemmagjord glass, snittar, alkoholfria drinkar och kanelbullar (dom bakade faktiskt jag). Trots att alliansen på nåt sätt blev vinnare så hamnade det i skuggan av att SD tog sig in i riksdagen. Champagnen som låg på kylning åkte ut ur kylen och in i spritskåpet när rösterna var räknade. Får spara den till ett bättre tillfälle.

Det blev aldrig någon piloxing i söndags. Blev akut inkallad till ishallen. Däremot körde jag dubbelpass i tisdags. Först körde jag bodypump på Odenplan och sen zumba på Fridhemsplan. Hann även med min sjukgymnastik så i tisdags tränade jag i 3 timmar, härligt! Träningen den här veckan har fått stryka lite på foten pga sen konståkning, aw och Uppsalabesök.

Imorn ska jag på utbildning på jobbet och har bara fys med konståkningen efteråt. Det ska bli så härligt att bara kunna ta handväskan imorn och slippa släpa mina två stora väskor genom hela Stockholm.

Jocke är i Tyskland den här veckan så jag är ensam hemma. Det är ganska tråkigt att komma hem till en tom lägenhet, laga mat själv och somna ensam. Visst, jag gjorde det i tre månader förra hösten, men då visste jag också långt innan att Jocke skulle iväg så länge och då kunde jag "förbereda" mig på ett sätt. Nu när han hux flux åker iväg vecka efter vecka känns det liksom som ett slag i ansiktet varje gång.

Apropå att laga mat själv ska jag nu ställa in i diskmaskinen efter mitt pannkaksbak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0