Mormorspläden tar form

I morgon ska jag visa hjälpmedel för människor ur Kinas regering (eller vad dom nu har för styre, är inte så bra på det där och det skäms jag inte för). Som tur är har dom en tolk, så jag kan prata svenska och slipper försöka få ur mig något vettigt på engelska. Vet inte ens vad alla hjälpmedel heter på engelska.

Träningspulsen håller i sig. Lyckas få till 4-5 pass i veckan och jag tycker att det är godkänt med tanke på att jag har konståkning några vardagar och faktiskt ha hinna göra lite annat kul också.

Imorn kommer världens finaste mamma, min mamma, och hälsar på och stannar hela helgen. Vi ska gå på stan, mysa, laga mat, titta på konståkning och promenera. Eventuellt att jag ska visa henne mitt jobb imorn.

Idag har jag och min fina sjukgymnastkollega Anna varit på Älvsjömässan och "Ett bra liv". Det var blandad kompott och det var både bra och mindre bra föreläsningar. Det var bland annat en superbra föreläsning om implementering av rehabiliterande arbetssätt och jag är helt övertygad om att vi kan använda mycket av deras tankar om implementering även på min/vår arbetsplats.

Filten med mormorsrutor börjar ta form, men det blir för liten. Om jag lägger den på den svarta filten som vi har i soffan saknas det lite. Just nu tänker jag mig 12x20 rutor, men jag borde nog göra 15x25 rutor. Får se vad jag är i stånd till när jag virkat ihop de 240 rutor jag har.

Apropå just virkning ska jag sätta mig i soffan och virka ihop ytterligare några rutor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0