Magsår

Förra året var det Stockholm Ice på självaste långfredagen och jag hade sedan länge bokat biljetter hem till Skåne så jag missade den stora showen. I år däremot marknadsfördes showen tidigare och jag hade möjlighet att titta. I lördags var det dags. På det stora hela var det en bra show, men några nummer var faktiskt inte alls särskilt bra och de framfördes av bland annat av en av våra svenska killar och självaste europamästarinnan Sara Meier. Våra duktiga Solnaåkare var med och öppnade själva spektaklet i en pre-show, häftigt!

I fredags hade jag en riktig skitdag på jobbet. Idag hade jag också en skitdag på jobbet. Om jag får gissa så skulle jag gissa att även morgondagen kommer att vara en skitdag. Med skitdag menar jag att det inte finns tid att ens gå att kissa och ändå hinner jag inte ens hälften av det jag planerat. Just nu är det mycket rehabinsatser från mitt håll, samtidigt som sommarsemestern ska planeras och bemannas. Jag har ständigt ont i magen och känner mig stressad inombords. Jag har fått tillbaka mitt mjälleksem i hårbotten och det har ploppat upp fullt med finnar i ansiktet. Eller ja, fullt kanske var att ta i, men jag har ständigt ett par tre finnar som lyser rött i ansiktet.

Med anledning av att jag jobbar mycket blir hemmet lidande. Det är knappt att jag själv vill sätta ner fötterna. Dammigt, grusigt, post överallt, obäddat, full tvättkorg, inga rena träningskläder, blommorna dör för jag hinner inte vattna. Ja det tar liksom aldrig slut. Det är inte ens att jag längtar till ledighet för jag vet att listan med "att-göra" bara växer och växer på jobbet även om jag inte är där. Jag ska försöka mig på att göra om det jag gjorde i fredags, att stiga upp kl. 05.10 och åka till jobbet. Lugnet på morgonen innan klockan 8 är obetalbart. Den absolut bästa tiden att få saker och ting gjorda på jobbet.

Jag fick avboka kvällens träning för att sitta med schemat inför sommarens semester. Det gör ont i mig varje gång jag tvingas avboka träning pga tidsbrist. Imorn kommer jag kunna köra Piloxing, men på onsdag är det tjejmiddag så då blir det ingen träning. På torsdag blir det Crosstraining och på fredag är det fredagspub på jobbet, som jag är ansvarig för, så då blir det inte heller någon träning. På lördag är planen att jag ska prova på SATS nya träningsform Parkour, spännande! På söndag är det oklart då jag har planer på att gå ut på lördag, men om ingen hänger på kan jag köra bodypump som jag ställde in ikväll.

Fint väder är det inte heller, skit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0