Påsken

Påsken i år har inte varit som den brukar. Jag och Jocke har varit kvar i Stockholm, utan besök, utan vänner. För så är det faktiskt när man inte är kompis med en endaste "riktig" stockholmare, alla åker hemhem och gör man inte det själv också blir man kvar själv i stora huvudstaden. Å andra sidan har jag och Jocke haft varandra.

Efter torsdagens möhippa vaknade jag upp vid 08.30 på långfredagen och kände mig, trots det hårda träningspasset Nordic Militayr Training, redo för träning. Jag drog med mig Jocke upp ur sängen och vi förberedde oss för bodypump på Odenplan kl. 10.00. Vi (läs: Jocke) tog oss igenom passet och som belöning köpte vi varsin glass på väg hem, dock gick vi faktiskt hela vägen hem. När vi kom hem duschade vi, åt lite och körde och handlade. Efter det pumpade vi däcken på cyklarna och cyklade till Liljeholmen och hängde på bryggan i det nybyggda området. Hur schysst som helst.

När klockan ringde på lördagen ringde den för att vi skulle på crosstraining på Fridhemsplan kl. 10.30. Jocke kände sig lite sliten efter fredagens träning så jag fick träna själv. Efter träningen tog vi en tur till Sickla köpkvarter. Vi lämnade in vår (läs: Jockes) Kitchenaid för lagning och då fanns det såklart ingen anledning att inte utforska alla andra butiker när vi ändå var där. Jag hittade en superfin klänning från Tommy Hilfiger, en fin kjol från VILA och en söt blus från VILA. Jag som inte skulle köpa nåt. När vi kom hem ställde vi bilen, hämtade varsin tröja och gick till Mälarpaviljongen för mat och vin. Året första glas rosé, mums! Hur mysigt det än är att sitta ute och bara mysa så blir det ganska kallt efter ett tag så vi tog oss till Vampire Lounge på Söder. Vilka drinkar! Många av mina vänner har pratat om det här stället, men jag har aldrig riktigt fattat grejen, men det gör jag definitivt nu.

Söndagen innebar piloxing på S:t Eriksbron med Magdalena. Hon är en helt fantastisk intrsuktör som har energi för alla på hela klassen. Piloxing är ett pass som jag nog aldrig kommer kunna tröttna på. Trots att jag är helt slut efter 55 minuter vill jag inte att det ska ta slut. Efter passet frågade Magdalena mig om jag funderat på att gå utbildningen nu i vår/sommar. Jag visste inte att det var någon utbildning, men jag kan ju inte sticka under stol med att jag skulle kunna tänka mig att bli instruktör i det, och bodypump. Magdalena är tydligen involverad i höstens utbildning så det är inte omöjligt att jag går då. Problemet som uppstår efter det är att jag måste gå SAFEutbildning för att få instruera på SATS och det vet jag inte om jag är beredd att betala. Äsch, vi får se vad det blir, det är ju inte ens sommar ännu.

I måndags gick vi på bodypump igen och jag känner mig ganska nöjd med mig själv för Jocke tycker faktiskt att det är roligt och börjar iaf fundera på att köpa kort på SATS. Tänk vad kul att kunna träna ihop! Det var inte bara bodypump vi bockade av den dagen utan vi tog oss till Ensta Krog i Täby för en löptur. Jag har, som ni säkert vet, kört rehab för mitt ena knä sen augusti förra året. Nu är det dags att börja belasta på riktigt genom att springa. Jag ska springa på mjukt underlag och korta sträckor. Kändes nästan löjligt att bara springa 1 km, men är det rehab så är det. Vi kommer nog ta oss dit fler helger för vilka fina spår det fanns.

Den här veckan har efter påskens långa ledighet känt helt konstig. Imorn är det fredag, igen, och då kommer mamma och pappa och hälsar på. Även små voffarna följer med, mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0