Premiärgrillning

Det blev middag hos oss med vin, bubbel och öl i lördags. Det var jag, Jocke, Jockes ena kollega och hans kompis. Efter middagen tog vi oss till Monks i Gamla Stan för att dricka öl. Grabbarna tyckte nog att det var superkul med alla ölsorter som fanns, men jag som inte dricker öl hade inte lika stora valmöjligheter.

- Har ni någon cider?

- Ja, vi har en sort...

Visserligen såg cidern ut som öl så man skulle lätt kunna tro att jag var precis så social som jag trodde att jag var.

Igår var det helt fantastiskt väder, trots blåsten. Jag vaknade vid klockan 07.30 och hade väldiga bekymmer då jag inte kunde somna om. Klockan 09.30 kunde jag inte längre ligga kvar i sängen och vända och vrida på mig när jag såg hur fint väder det var ute genom persiennerna i sovrummet. Jag steg upp, plockade efter lördagens aktiviteter och gjorde mig i ordning samtidigt som jag väntade på att segproppen Jocke skulle vakna till liv. Efter ett par timmar lyckades han ta sig ur sängen. Vi tog oss till Hagaparken för en promenad i solskenet. Jag fick span på dom där äckliga ankorna som jag är helt livrädd för och mådde genast lite sämre. Jag vet inte vad det är, men trots att ankorna är ganska fina väcker dom någon märklig känsla inom mig, en dålig känsla. Vi åt lunch på Fjärilshuset för att sedan bege oss till Barkarby för lite shopping. När vi gick runt där blev jag sugen både på glass och grillad korv. Vi köpte oss en glass och bestämde att middagen för dagen skulle bli grillad korv med bröd.

Innan det var dags för årets premiärgrillning gick jag och Emma en långpromenad längs Södra och Norra Mälarstrand på 1,5 timme. Efter så mycket promenerande i mina nya converseskor har jag nu fått blåsor lite här och var på mina stackars fötter.

Ögonen börjar bli trötta och grusiga här hemma i tv-soffan så jag tror nog att det är bäst för ögonen att få vila lite.


Åååh, vad jag längtar till sommaren och alla små utflykter man kan göra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0