Student

Jag har alltid sagt att det är så bra med mitt jobb för jag kan inte ta det med mig hem. Just nu önskar jag att jag faktiskt skulle kunna ta jobbet med mig hem. Då skulle jag ha en chans att hinna tvätta mina smutsiga kläder, stryka mina rena kläder, titta på mina tv-serier samtidigt som jag sitter vid datorn och jobbar.

Idag har varit en konstig dag. Jag kom till jobbet, blev ett hastigt insatt samordnarmöte som drog ut på tiden, jag gjorde ett par rehabinsatser för att sen sätta mig på buss/tåg till KI i Huddinge för handledarmöte. Vi ska ha två arbetsterapeutstudenter i maj. "Mina" sjukgymnaster har haft studenter i två omgångar och jag har varit lagom avundsjuk. Jag tycker det är kul att dela med mig så mycket jag bara kan. Dagens handledarträff inspirerade mig väldigt mycket. Jag har faktiskt anmält mig till en fristående kurs på KI till hösten som handlar just om att handleda studenter i VFU (verksamhetsförlagd utbildning). Dessvärre är den på dagtid så jag måste försöka övertala chefen att få gå på arbetstid och påvisa hur mycket verksamheten vinner på att jag går utbildningen.

Och vad för studerande mer med sig? Mer än kunskap. Jo, rabatt både på SL och SATS. Yes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0