Tjejmiddag

Idag slutade jag för en gångs skull i tid på jobbet. Jag åkte hemåt och på vägen hämtade jag upp våra mattor som varit på tvätt. Jag dumpade mattorna hemma och begav mig sen mot Skanstull för tjejmiddag. Effektiv som jag är hann jag med att plocka upp mina skor, som klackats om, hos skomakaren på vägen.

Tjejmiddagarna är alltid lika trevliga. Vi är ett gäng på åtta tjejer som ses första onsdagen i varje månad och äter middag hos varandra. Ibland träffas vi mellan middagarna och ibland inte. Jag har träffat några av tjejerna mellan mars och aprils middag, men inte alla, så det fanns mycket att uppdatera sig om. Inte minst lägenheten vi var i. Det var 1 år sen vi var hemma hos Rebecca och jisses vad mycket det hänt. Sist vi var där hade hon och hennes sambo precis köpt lägenheten och nu har dom gjort den så mysig och trivsam.

Vilka fina kompisar jag har när jag tänker efter. Dom finns verkligen där i vått och torrt, mina tjejer. Dom är som en extrafamilj när jag har så långt hem till min familj. Det känns skönt att veta att jag har dom och jag tror att det känns skönt för dom där hemma att veta att det finns folk som tar hand om mig här uppe.

Jocke sitter och jobbar vid datorn, men jag tänkte lägga huvudet på kudden och fundera på om jag faktiskt borde ringa en frisör imorn för klippning då jag inte klippt mig sen juni förra året.


Supergod mat bjöds det på, som alltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0