Julklappar

Helgen som var ställde jag och Jocke till med adventshäng på lördagen. Vi hade bakat saffransbiscotti, rocky road, fransk kola och mycket mer och sen stod självklart glögg på värmning hela kvällen.

Som ni redan vet letar jag anledningar att ställa till med festligheter och det är så fantastikst kul när man förberett en hel dag och gästerna tycker det är trevligt och gott. Mina vänner är dom bästa, bara så ni vet (även ni som inte hade möjlighet att vara med denna kväll)!

Nyttiga november är över för det här året och jag får åter äta godis och annat gott, men jag är faktiskt inte särskilt sugen. Jag har ätit 5 bitar rocky road, bara för att jag får, och mår illa. Vad snabbt kroppen vänjer sig av med saker. Jag ska verkligen försöka hålla på att inte äta och dricka onyttigt bara för att utan det ska finnas en ordentlig anledning.

Ni som känner mig vet att jag brukar vara färdig med julklapparna innan den 1:a december. I år är det annorlunda. Jag har mer än hälften av klapparna kvar och börjar känna mig stressad för att jag inte vet vad jag ska köpa. Om jag vetat vad jag skulle köpa, men inte köpt det hade det varit en helt annan sak.


Nej Ronja, ingen av dom här klapparna är till dig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0