Svartklubben

Som jag skrivit tidigare skulle jag och Jocke på en spännande upplevelse i lördags kväll. Tänkte berätta lite om den för er.

Jocke fick fria händer att bestämma vad vi skulle göra i lördags kväll. Han valde att boka biljetter på ticnet till "Svartklubben" som ligger vid Liljeholmskajen. Middagen var kl. 18-21. Vi kom dit vid 18 och tillsammans med övriga sällskapet fick vi information om hur det skulle gå till under kvällen. Jag hade inte en aning om vad vi skulle vara med om och hade därmed inga förväntningar. Mannen som pratade var blind. Så fort jag såg pinnen insåg jag att vi skulle bli inbjudna till de blindas värld.

Vi gick in i en lokal som var totalt beckmörkt. Vi hade blivit tillsagda att stänga av mobilerna och lägga ner klockorna i väskan just för att det skulle bli helt beckmörkt. Vid dörren möttes vi upp av en man, vår servitör, som ledsagade oss till våra platser. Vi hanmnade brevid varandra. Till en början fattade vi ingenting, men när jag la handen i maten när jag skulle sätta mig ner hörde vi ett gapskratt rakt framför oss och då insåg vi att vi satt vid något slags långbord. Vi hamnade mittemot ett jättetrevligt par och vi pratade och skrattade hela middagen.

Vi åt en trerätters middag med vin. Allt var ett projekt. Hitta besticken, hitta glaset, hälla upp vin i glaset utan att spilla, dela maten, äta upp all mat. Servitören hjälpte oss lite då han berättade i början av middagen var besticken, glasen och vatten fanns. Han avslutade med att säga:

- "...och nånstans på bordet ligger det en öppnare"

Det var tre män som serverade och alla var blinda. Mellan serveringen spelade och sjöng dom humoristiska sånger om blinda och deras värld, men även om oss som faktiskt ser.

Maten var väl kanske inte den godaste, men det var inte heller det som var själva grejen. Det är en upplevelse jag varmt kan rekommendera!


Kommentarer
Postat av: Madde

Det va det coolaste jag hört om på länge! Vilken grej. Skulle jag absolut vilja testa.

Hoppas annars att livet leker med dig. Kramar

2011-02-01 @ 21:39:55
URL: http://maddelene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0