Det går bra nu...

Två gånger om året kör dom "2 gånger i veckan" på SATS. Man får ett stämpelkort i vilket det ska stämplan 2 gånger i veckan i 12 veckor. Klarar man det får man en gåva. Jag har varit med 1 gång, men fullföljde det inte och i höstas vågade jag inte gå med då jag inte var helt säker på att jag skulle genomföra det. Jag klarade det med marginal då jag tränade 4-5 gånger i veckan och är fortfarande inne på den banan så nu har jag minsann gått med och två veckor är redan avklarade. Man får 1 stämpel för varje träningspass, men max 2 pass/vecka. Undrar vad det är för fin gåva den här gången?! Om 10 veckor får jag veta...

Syster liten har gått och blivit stor. Hon har flyttat hemifrån och börjat plugga, till sjuksköterska. Tänk att både hon och jag valt att jobba inom vården trots att vi har en mamma som alltid jobbat obekväma arbetstider. Ja för min del är det ju lugnt, jag jobbar måndag-fredag oavsett arbetsplats, men Ronja kommer åka på den där oregelbundenheten. Dock tror jag att hon klarar av det betydligt bättre än mig och till och med kommer att trivas med det! Ambulanssjuksköterska är målet, häftigt! Hon kommer klara det hur bra som helst och om jag någon gång behöver hjälp av en ambulans vill jag har hjälp av henne. Och bror verkar ha svetsjobb på gång, vilket betyder att han äntligen kommer kunna få göra det han tycker är kul och det han är utbildad till. Just nu går det nog ändå ganska bra för syskonen Lindhe. Och jag, jag har gått och bivit samordare på 25% så nu jobbar jag 100% som arbetsterapeut och sen är jag i ishallen torsdag, lördag och söndag. Det gäller att ha många järn i elden så man inte säckar ihop.

Gick ett varv i Täby Centrum på väg hem från jobbet. Blev upplyst om att det snart är den 14 februari, alla hjärtans dag. Dessa förbannade dagar hit och dit och allt bra man ska komma på. Det har precis varit jul och Jocke har fyllt år. Mina idéer är slut! Förslag mottages tacksamt, dock ej här med risk för att bli avslöjad.

Nu kallar sysslorna här hemma, vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0