Äppelfabriken

I helgen var vi helt obokade och tog det hur lugnt som helst.

Jag lyckades, trots det galna tempot, på något konstigt sätt sluta tidigare i fredags och skyndande mig hem så fort jag bara kunde för att slänga mig i vattnet hemma på ön. Tusan vad gött det var! Efter doppet låg jag och slappade på bryggan ett par timmar för att sen gå till Loopen på Söder och äta, dricka vin och ta det lugnt.

Lördagen började med lite träning och fix, precis som så många andra lördagar. Efter allt fix och trix begav vi oss till Ekerö mot Äppelfabriken. Vilket ställe! Jocke har försökt ta sig dit tre gånger tidigare, men då har det varit stängt. Den här gången lyckades vi. Det var en familj som gör egna produkter av bland annat äppel. Dom gör saft, sylt, chutney m.m. Dom hade även ett nyöppnat café med supergott fika. Dom sålde fina lantliga inredningsprylar och hade ett växthus med bland annat vindruvor och olika sorters tomater. Jag var helt lyrisk under hela vårt besök och hade kunnat flytta dit utan att blinka. Det var en så fantastiskt mysig trädgård och butiken var som hämtad från en romantisk/lantlig inredningstidning. Om jag hade haft en större plånbok hade jag...


Gott fika på mysig gård på Äppelfabriken, Ekerö


Kommentarer
Postat av: mamma

Dit måste du ta med mig någon gång hjärtat:)

2011-07-28 @ 07:39:35
Postat av: Petra

Det gör jag gärna!

2011-07-28 @ 21:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0