Brutal träningsvärk

I måndags var jag på födelsedagsfirande i Vitabergsparken och i tisdags var jag på Allsång på Skansen. Båda dagarna var med mina fina tjejer. Det kan vara tungt och slitigt på jobbet, men så fort jag träffar tjejerna glömmer jag bort det för en stund, så himla härligt.

Igår onsdags hämtade jag ut ett paket från Miss Greta. Det var mina två plagg från Odd Molly som jag beställt, en blus och en klänning. Jag har betsällt storlek 2, men tyckte nog faktiskt att det kanske var lite för stort på klänningen och den satt inte helt klockrent, men jag tycker att den är så fin att det inte är värt att skicka tillbaka den utan istället försöka flirta med mamma om att sy lite i den. Då den redan är draperad åt lite olika håll både fram och bak tänker jag att det kanske inte syns med lite extra drapering.

Igår, torsdag (det är ju faktiskt fredag när jag skriver det här), steg jag upp klockan 05.30 för att köra ett pass bodypump innan jobbet. Jag gjorde det även förra torsdagen och tycker faktiskt att det är helt underbart för sen kan jag jobba i lugn och ro utan att stressa till något pass för att hinna träna innan dagen är slut. Idag blev dock ingen sån dag för efter jobbet tog jag mig till ett "prova-på-pass" på Friskis & Svettis i Täby. Nordic Military Training stod på schemat. Vi körde NMT på möhippan för Anna i april och jag tyckte verkligen det var kul, vilket jag tyckte även nu. Sist sprang vi väldigt mycket och hoppade i gräset. Den här gången provade vi även på att pulsa i vattnet. Jag tror jag hade hela den där lilla gölens botten innanför mina kläder. När jag stod där framför spegeln efter att jag tagit av mig kläderna (nej, jag brukar inte göra det så det är inget perverst över mig) var jag mer lerig och grusig än blöt.

Jag kände träningsvärk redan på eftermiddagen efter morgonens bodypump och efter att jag myst hemma hos Emma med god mat och vin kände jag mig stel som en pinne när jag skulle ta mig hem. Det ska bli riktigt härligt att sätta sig på toa för att kissa om några timmar. Snart sitter jag, snart sitter jag, snart sitter jag, nu sitter jag, ÄNTLIGEN! Nejdå, jag tycker faktiskt att det är fantastiskt skönt med brutal träningsvärk, det får mig att tänka på alla timmar jag lagt på konståkningen och framförallt sommarlägren där första natten är helt gräslig, varje vecka. Det går liksom inte ens att vända sig i sängen för man har så ont i kroppen, men ändå kör man vidare flera timmar om dagen fem dagar till.

Nu ska jag skriva av mig i min nystartade dagbok som ligger brevid sängen och sen sova.

Godnatt!


Innehållet från detta söta paket från Miss Greta kommer ni att få se när mamma sytt och haft sig
(ja mamma, nu förvarnar jag dig, hihi)


Kommentarer
Postat av: mamma

Vi får väl se om vi lyckas med det då:)

2011-07-02 @ 20:53:24
Postat av: Petra

Det är jag alldeles säker på!

2011-07-06 @ 23:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0