Födelsedagsfest

I lördags var det dags att ställa till med födelsedagsfest tillsammans med mina vänner. Jag inledde dagen med att tvätta klockan 07.00. Under tiden som tvätten skötte sig i maskinen passade jag på att städa lägenheten. Jocke som varit på afterwork dagen innan låg och snusade och han kunde knappt hålla sig för skratt när jag klockan 08.30 frågar om det är okej att jag dammsuger. Vad svarar man på den? Jag stängde öronen för en sekund och tyckte mig höra ett ja, så jag körde på.

Efter städningen tog vi oss till Kungens Kurva för att köpa ingredienser till tilltugget och bakverken som skulle fylla gästernas magar. Vi tog en sväng till Systembolaget och tusan vad utplockat det var. "Ja, på sommaren går det åt mycket mer för det är så fint väder". Varför i hela friden köper man då inte in mer när det är sommar om dom redan på förhand vet att det kommer gå åt mer alkohol? Dom är smarta dom där på Systembolaget.

Eftermiddagen bestod av bakning och fix med tilltugg. Jag uppdaterade partajspellistan i Spotify och dukade fram på balkongen.

Det var fantastiskt trevligt och roligt att så många kunde komma och fira min dag med mig. Jag fick finfina presenter och fin skönsång. Jag gick ut och vände på Lokal, hettan satte stopp för att rasta dom lurviga. Efter mitt lilla gästspel på Lokal blev det bad vid bryggan med de kvarvarande gästerna. En skön och kul avslutning på en lyckad kväll!



Resesmink från Anna & Peter


Fin och lyxig tvål och handcréme från Calle, Hanna, Henrik, Anders & David


Fin skål och goda kolor från Elin & Nisse


Goda doftljus och en häftig krok till handväskan från Emma


Fina sommarblommor från Frida & Kristoffer


Vackra rosor från Hanna


Te och blåbärssylt från John & Klara


Doftljus och bubbel från Nadine & Fredrik


En supersöt liten väska och ett fint armband från Rebecca & Gustaf


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0