Födelsedagsfirande

Lördagen den 18 juni blev jag firad av familjen. Mamma, pappa, Picasso, Enzo och lillebror Jonas kom till Stockholm för att fira mig. Stackars syster liten fick stanna kvar hemma i Skåne på grund av feber och förkylning.

Vi var ute och gick en runda runt Kungsholmen och hamnade på restaurang Piren vid Lindhagens strand för en vätskekontroll. Vi drack rosé, öl, cider och coca cola medan hundarna fick en skål med vatten. Ett väldigt hundvänligt ställe både utifrån placering/planlösning och vänlig personal. Framåt kvällningen grillade vi och åt god tårta. Fick en superfint halsband av mamma och pappa och en jättefin klänning av Ronja och Adam (bilder kommer under sommaren när jag använder dessa finfina presenterna). Jonas och Veronica kommer och firar mig tillsammans med tjejerna en annan helg, vilket också innebär att jag kommer att ha en present kvar att öppna. Dock gav dom mig en väldigt bra present redan, nämligen en söt liten Loke.

Torsdagen den 16:e juni klockan 11.03 tittade lilla Loke ut. Eller ja, särskilt liten var han faktiskt inte. Han vägde 4 685 gram och var 55 cm lång. Kläderna som jag, mamma och syster köpt är storlek 56 och 62 och vi hoppas att han i alla fall kan använda dom ett par veckor.

Dagen efter firandet åkte vi till Västerås för att hälsa på lilla familjen som efter några dagar extra på BB fått komma hem. Lilla Loke hade fått gulsot och fick stanna och sola några dagar. Jag plockade upp det lilla knytet från sängen och sen började problemet. Hur f*n skulle jag från lodrät läge få honom i vågrät läge? Jag bökade och stökade och var livrädd för att tappa honom samtidigt som jag skulle hålla koll på huvudet. Efter många om och men låg han äntligen som jag ville i min famn.

Inte långt efter att jag lyckats få honom i ett någorlunda bekvämt läge började den lilla saken att prutta. Byta blöja tänkte jag direkt och det var precis vad jag gjorde. Dock hade det inte kommit nånting i den, men jag bytte ändå. Såhär i efterhand var det faktiskt svårare att få ner blöjan i specialpapperskorgen är att byta själva blöjan, haha.



Fasters lilla ögonsten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0