Midsommar 2011

Midsommar i år firades i Oskarshamn.

Jag inledde med att vara ledig i torsdags, något jag tog tillvara på genom att gå på bodypump kl. 06.45-07.40. Efter det hämtade jag mina skridskor och kläder för tvätt och omsorg under sommaren. Det hellregnade när jag sprang runt på Stockholms gator för att hitta vart Cissi bodde, där skridskorna var, och inget paraply hade jag. Vilken tur för mig att jag precis tränat och hade en handduk i väskan. Det gick precis lika bra!

Framåt förmiddagen styrde vi bilen mot Oskarshamn. Ett lunchstopp i Nyköping och några mil senare började bensinmätaren att gå mot noll. Jag satt och försökte övertyga Jocke om att vi skulle stanna så jag kunde slå i bensinen vi hade i en tank i bagaget, men Jocke enivsades med att vi minsann klarade oss till Oskarshamn trots att det stod FUEL i rutan som visar hur mycket bensin det är kvar till det att tanken är tom. Efter lång väntan kom vi äntligen till Fårbo och jag körde av och tankade så vi till slut kunde ta oss till Oskarshamn.

Fredagen, självaste midsommarafton, började med en 4,8 km löptur i skogen. Efter det och lite styrande tog vi oss till självaste platsen för firandet. Det blev sillunch, tårta, bad i vedeldad badtunna, grill, kubb och tillverkning av midsommarkrans.

Lördagen ägnades åt firande av Jockes mormor som fyllde 75 år i söndags och på kvällen tittade vi på film hemma hos Nicklas och Sofie i deras fina hus.

Även söndagen inleddes med en löptur och den gången fick jag till och med med mig Jocke. Rundan blev inte särskilt lång, men någon liten tårtbit försvann nog. Vid lunchtid tog vi oss till Henrik, Silvana och lilla Nike ute i skogen. Nike, vilken härlig liten tjej. Hur söt som helst och totalt orädd. Hon är Jockes lilla favorit. Han klädde på henne inför promenad, körde henne i barnvagnen och gav henne en hejdåpuss. Hon är ett riktigt litet charmtroll som lyckats få även Jocke på fall, tihi.


Min egentillverkade utomordentligt fina midsommarkrans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0