Sommarkväll

I onsdags var jag och en av sjuksköterskorna, Anna, på jobbet på inspelningen av Sommarkväll som kommer att gå på SVT i sommar. Inspelningen var på Bockholmen, en mysig restaurang vid vattnet.

För ett par år sedan köpte jag Eat Sweden till Jocke i födelsedagspresent. Det är ett litet häfte med förslag på några olika restauranger runtom i Stockholm som författarna tycker är värda ett besök. Med häftet får man då två varmrätter till priset av en. Bockholmen har varit med i flera år, men vi har inte varit där.

Det var verkligen värt besöket. Vi satt på en brygga precis vid vattnet och tittade och lyssnade till olika kända svenska profiler. Anders Borg, Martina Haag och Niklas Frisk var gäster och Lisbet Åkerman var programledare. Maten lagades av Lisa Lemke. Sommarkväll är ett program som har olika programledare varje gång. Den aktuella programledaren har bjudit in tre gäster. Under timmen som visas i TV lagas det mat och pratas. En väldigt trevlig tillställning och ett uppvaknande för mig. Det är sånt här man kan göra i Stockholm och jag måste utnyttja det mer! Stockholm är egentligen en helt fantastisk stad med massor av möjligheter. Visst, det är inte billigt att bo här men samtidigt har vi av olika anledningar valt att bo kvar och aktiviteter som den här är faktiskt en av dom.


En något suddig bild, men jag kunde knappast be om att få ta om den efter jag kollat på den. SÄPO sa visserligen "om du väntar en stund ska du se att du kan få en stående också", men jag tordes inte vänta så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0