Leva Livet

Jag har varit gräsänka den här veckan. Det har faktiskt varit ganska skönt. Man behöver vara ifrån varandra ibland för att få andas och göra sånt man kanske inte gör annars. Jag har gått runt och plockat i min alldeles egna takt, träffas kompisar varje dag och tränat precis så som det passat mig utan en massa måsten. Inte för att jag inte gör det jag vill annars, men det blir faktiskt annorlunda när man vet att det inte är någon hemma som väntar.

Jag har tränat både piloxing och bodypump tillsammans med Pernilla i veckan, superkul! Jag försöker få över henne på SATS, men det är inte det lättaste då hon bundit upp sig på World Class till december och där är det 150 kr billigare. Jag försöker spela på att man kan träna ihop och att SATS har ett stort utbud av pass samt att de finns precis överallt. Vet inte om jag lyckas...

Trots att jag tränar förhållandevis mycket blir magen min inte det minsta plattare och mindre fläskig. Jag är ganska säker på att det beror lite på att jag inte kan köra någon löpning, men förhoppningsvis kan jag snart börja springa lite. När snön är borta och allt har torkat upp ska jag börja springa i sågspånsspår. Tur är det då att jag har såna spår precis vid jobbet. Jag ska börja att springa 1 km ungefär varannan dag i ett par veckor för att sen öka kilometer för kilometer. Jag har anmält mig till Vårruset i juni, men vet inte om jag kommer hinna bli färdig tills dess. Om inte får jag väl springa så långt jag klarar och gå sista biten. Är ju bara 5 km.

Hela veckan har jag sett inlägg på fejjan om skatteåterbäring. Jag ska då inte få nåt tillbaka utan jag ska betala 1 191 kronor. Visserligen gör det mig inget för jag går på Jockes linje att jag faktiskt haft väldigt roligt för dom pengarna som staten inte har lånat av mig!

Idag har världens finaste syster liten fyllt 20 år. Det var minsann en upptagen färsk 20-åring jag försökte få tag på i morse, men till slut lyckades jag och det känns så skönt att mamma och pappa faktiskt kom in och grattade henne när jag pratade med henne för då kändes det lite som att jag var där hemma i Osby trots allt. Det är såna här dagar som jag tycker det är extra jobbigt att bo långt ifrån familjen, att man inte kan samlas allihop som när vi var små. Lillebror bor i Västerås så vi har visserligen nära till varandra, men vi har fortfarande långt ner till Skåne. Med det sagt bär det faktiskt av mot Skåne imorn efter jobbet och det är just lillebror som styr sin bil neråt och jag ska försöka hoppa på i farten.

Ikväll har jag och Emma varit på musikalen "Leva Livet" på China teatern. Den var verkligen superbra! Vi konstaterade att det ultimata hade varit att gå dit ett gäng en fredagskväll efter en kortare aw för att efteråt gå till Golden Hits. Det hade varit en fulländad dag/kväll, men det här är sista helgen den går och jag ska ju hem till Skåne så det blev lite svårt. Linus Wahlgren är lite av en ny idol för mig. När han tog första tonen var det något som gick genom lokalen. Vilken sångröst. Att han ser ohyggligt bra ut gör ju inte saken sämre. Jo, man får säga att andra är snygga även om man har ett förhållande. Vad tråkigt livet skulle vara annars!

Nu ska jag ta och knyta mig så jag orkar gå upp lite tidigare imorn och kan ta mig till jobbet tidigt.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0