Out of energy

Det var ett sjuhelsikes 20-årsfirande jag var hemma på i lördags. Ronja hade precis haft sin första tenta OCH fyllt 20 år. Moster, farbror, kusiner, kusinbarn och andra släktingar vällde in genom dörren vid 17-hugget. Det var god mat, god stämning och oklanderligt sällskap precis hela kvällen och natten. Hon fick fina presenter av allihop och en av presenterna kommer jag att köpa en likadan, en ugnsform från Rice. Av mamsen och papsen fick hon massa fina kläder. Förstår inte vart mamma och Ronja letar när dom köper kläder för dom hittar alltid fina grejer till en billig peng, det gör aldrig jag. Själva lördagskvällen kan sammanfattas med "Botten upp och resten i håret". Finns en överhängade risk/chans att frasen kommer att upprepas ett antal gånger under sommarens gårdsfest i Kallsjön.

Tidigare på lördagen var jag nere i byn med mam och sis och gjorde den traditionella shoppingrundan. Jag hittade skor på Klädkammaren, byxor (svarta som jag slagit sönder i samband med min transport till Stadion för ett par veckor sedan) på Family House och fina plåtburkar och en neccessär i den nya inredningsaffären. Vi skulle även kompletteringshandla lite till kvällen middag och då passade jag och Ronja på att provsmaka Magnums nya glass då mamma, som vanligt, hittade på saker att titta på och folk att prata med. Den var i vilket fall supersmarrig! Väl hemma från vår lilla shoppingtur drog jag ut pappa och hundarna på promenad i det underbara vädret. Det var ofantligt många fler plusgrader i Skåne än i Stockholm och jag kunde gå med en uppknäppt skinnjacka, utan handskar och bara titta in i solen. Härligt!

I veckan har jag jobbat över en hel del, men igår kom Madde på besök då hon är på utbildning i Stockholm och då körde vi Piloxing ihop och sen var vi och åt thaimat. Trevligt med lite sådana besök ibland. Dessvärre inser jag varje gång ett sånt besök äger rum att jag borde vara mer rädd om mina vänner, både dom som bor i Stockholm och dom som inte gör det.

Ikväll körde jag ett crosstrainingpass utan nån som helst energi, helt dömt att misslyckas redan på förhand. Det började med att jag i morse åt en macka istället för havregrynsgröt då jag inte orkade hålla på med det. Jag kastade i mig en liten kebab med bröd på lunchen. Jag missade mellanmålet på väg till ishallen. Köpte en ljus fralla och en cola zero i ishallen. Åt en banan innan träningen. Nu har jag precis tryckt i mig några knäckemackor. Fortfarande helt utan energi? JA! Ska äta dubbel protion med havregrynsgröt imorn, köpa en gourmetlunch och äta fyra mellanmål imorn, men det är först imorn. Den här dagen avslutar jag med att lägga mig ner med huvudet på kudden och stänga dom bruna trötta.

Kommentarer
Postat av: Madde

Du skulle ju kokat dig den där gröten och inte låtit mig störa dina rutiner! Mycket kul att komma till dig annars och tack för sovplatsen. Hoppas det inte dröjer allt för länge till nästa gång.



Kramar

2011-04-02 @ 11:32:14
URL: http://maddelene.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nej för tusan, det är gott med lite omväxling! Att äta gröt 5 dagar i veckan året runt är inte jättekul så det var bra att du kom och tillät mig äta lite annat. :)

2011-04-05 @ 21:12:29
Postat av: Petra

Nej för tusan Madde, det är skönt med lite omväxling. Att äta gröt 5 dagar i veckan, året runt är inte alltid jättegott så det var bra att du kom och tillät mig äta lite annan frukost. :)

2011-04-05 @ 21:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0