Nätverksträff och dopp i Mälaren

I måndags och tisdags var jag på nätverksträff i Nynäshamn. Det var en nordisk nätverksträff för arbetsterapeuter, sjukgymnaster och sjuksköterskor inom Attendo. Det var två väldigt roliga och givande dagar. Roligt att göra något annat tillsammans än bara jobba. Få prata lite privat och bara hänga. Det var väldigt god mat, så god att jag tror jag kommer få visare på vågen att röra sig lite mer åt höger.

DJ:n hälsade att han spelade musik så länge någon dansade, men han visste nog inte vad han gav sig in på. Vid 02.15 gav han upp trots att vi var ett gäng som stod och stampade på dansgolvet. Jag kom i säng 02.45 i måndags och steg upp 07.15 igår. Det resulterade i att jag var ofantligt trött när jag kom hem vid 17.00 igår. Toksomnade på soffan och fortsatte mitt sovande i sängen vid 22.

Idag träffade jag våra studenter. Vi har två arbetsterapeutstudenter på jobbet som ska vara hos oss den här och nästa vecka. Jag tycker det är jättekul med studenter, att få visa vad en arbetsterapeut faktiskt gör. Jag vet själv att jag hade svårt för att förstå vad en arbetsterapeut faktiskt gör när jag pluggade. Det spelade liksom ingen roll att jag hade praktik, jag förstod aldrig riktigt ändå, inte förrän jag började jobba själv. Därför tycker jag att det är extra kul, en utmaning, att försöka visa på vad en arbetsterapeut faktiskt gör.

Just ja, det där med dopp i Mälaren. Jocke plurrade ofrivilligt i vattnet i söndags. 6 grader kallt i vattnet och kyliga vindar. Det har resulterat i en sjukling i soffan.


Jag längtar till sommaren när jag kan bada vid bryggorna här på ön


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0