Scaniafemman

Idag var det Scaniamilen. Det var också årsmöte med konståkningen. Jag hade bestämt mig för att gå på årsmötet då jag tycker att det hör till.

Jocke och jag har inte träffats särskilt mycket de senaste två veckorna så i sista sekund bestämde jag mig för att avboka årsmötet och ta mig till Södertälje för att springa istället. Som vanligt hade jag ambitionen att komma från jobbet tidigt för att slippa stressa, men i vanlig ordning kom jag iväg väldigt sent och det var precis på håret att jag kom med tåget till Södertälje för att hinna till starten.

Man kan välja på 10 km och 5 km. Med tanke på att jag fortfarande håller på med rehab för mitt knä kunde jag inte springa mer än 3 km så därför valde jag 5 km och gick de sista 2 km. Precis som på Vårruset fick jag efter omständigheterna en bra sluttid, ca 31 minuter.

Jag blir helt imponerad över vad ett företag gör för sina anställda och deras närstående. Det var hoppborg, ansiktsmålning, fotboll, lådbilskörning och massa mer. Alla fick en t-shirt. Alla fick dricka och en kycklingwrap. Man kunde köpa grillat. Det var som ett enda litet festivalområde för familjen.

Nästa år ska jag springa 10 km, under 60 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0