Vårruset

Då var det gjort, Vårruset 2011. Min plan var att springa 2,5 km och powerwalka 2,5 km med tanke på mitt knä. Jag fuskade lite genom att springa 3 km och powerwalka 2 km.

Första kilometern var, precis som förra året, seg. Vi ställde oss i kön för "Springa" och det var vi verkligen inte ensamma om. Det vi var ensamma om i den kön var att faktiskt springa. Hur många som helst stod i den kön och hade både högklackat och handväskor och gick, långsamt. Det finns en grupp för dom som väljer att gå, men det verkar bara dom med barnvagnar förstått, inte dom yngre tjejerna eller medelålders kvinnorna. Detta innebar att jag och Nadine fick kryssa oss genom hela kön och förlorade därmed massor med tid. Trots kryssandet och powerwalk i 2 km kom jag i mål på 33 minuter. Det tycker jag faktiskt är riktigt bra gjort för att inte ha sprungit mer än fem gånger på ett år, samtliga gånger genomförda sen i påskas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0