Bebismys

I helgen har jag och Jocke passat min underbara brorsson Loke.

Efter konståkningen i lördags körde vi till Västerås för att hämta lilla sötnosen. Vi packade in allt i bilen, spände fast Loke i bilbarnstolen och styrde bilen tillbaka mot Stockholm. Han somnade på två röda, vilket innebar att bilfärden var lätt som en plätt.

När vi kom hem packade vi ihop mat och kläder för att bege oss in till city, men innan vi skulle ta bussen skulle Loke ha mat. Vi tänkte såklart att det skulle gå snabbt och enkelt, men lillskiten hade andra planer. Efter att han ätit upp kräkte han först ner min tröja och bilbarnstolen som jag ställt på köksgolvet. Jag bad Jocke om hjälp för att kunna ta av mig tröjan. Jag hann inte mycket mer än att få av mig tröjan innan Jocke bad om hjälp för att ta av sig tröjan. Jag tog Loke och då lyckades han med konststycket att kräka ner min bh. På bara någon minut hade han lyckats strippa av oss kläderna. Ja, han kräkte såklart ner sig själv också så det var bara att byta kläder på oss alla tre.

Inne i city gick vi till Webbhallen, H&M och NK. På NK fick Loke lite gröt och vi andra två lyckades slänga i oss varsin räkmacka. Vi handlade lite på Hemköp och tog sen bussen hem.

Hemma fick Loke sista målet mat för dagen och gjordes i ordning för sängen. Vi hade fått låna en resesäng av en av mina kollegor, men den har inga ribbor som Loke kan ta tag i som han gör hemma så det blev lite oroligt i början. Han har precis lärt sig att vända sig på magen, men inte tillbaka, så han behöver ofta hjälp att komma tillbaka på rygg. Av den anledningen tog jag upp honom ur sängen och la honom i våra sängar en stund. Efter en liten stund skrek han så det skar i mitt hjärta och då tog jag ut honom till vardagsrummet och la honom på sitt täcke i soffan. Han lugnade ner sig och vi la hans täckte underst i resesängen och han somnade på en sekund, sen sov han hela natten fram till kl. 06.

På söndagen låg vi sen och tittade på Sex And The City 2 och busade. När alla ätit frukost och fått på sig kläder tog vi en långpromenad längs Norr Mälarstrand till Söder. Efter det var det dags att köra tillbaka det lilla charmtrollet till Västerås.

Loke är cirka 4½ månad och helt underbar. Han är charmig, söt och hur gosig som helst. Han skrek i stort sett ingenting, vilket jag tycker är imponerande för en sån liten fis.

Nästa helg kommer mamma och pappa upp och hälsar på och på lördagskvällen kör dom över, tillsammans med lillebrors familj, till oss och myser. Längtar redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0