Julstök

Eller jag kanske inte kan kalla det julstök, men i alla fall adventsstök.

På lördag ska vi fira att julen snart är här och det gör vi genom att ställa tillmed partaj. Jag tar varenda chans jag får till att fira då jag tycker det är jättekul att ställa till med galej. Det enda som nu börjar bli lite jobbigt är att vi har så höga förväntningar på kvällen och tror att alla andra också har det och måste överträffa oss själva varje gång. Det är svårt att överträffa sig själv varje gång, men jag börjar inse att det lätt skulle räcka att bjuda på chips, lösgodis och sprit så skulle alla tycka att det var fullt tillräckligt. Men så har jag en förkärlek till att baka och Jocke till att laga mat och det är ju en halvjobbig kombination då vi har så mycket idéer båda två på vad som ska bjudas på.

Ikväll har jag gjort Leilas "Rocky road" och saffransskorpor. Superenkelt och förhoppningsvis smarrigt. Då jag är trött som en gnu orkade jag inte ta några egna foto på spektaklet så ni får hålla tillgodo med bilderna nedan för att fresta er lite.


Smarriga Rocky Road


Mina saffransskorpor fick inte en lika fin burk, men jag hoppas dom är minst lika goda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0