Nyttiga november

Jag har varit tyst, väldigt länge. Jag har haft fullt upp med jobb, träning, plugg och konståkning.

Som ni säkert vet har jag gått med i ett event på facebook som heter  "Nyttiga november". Det går ut på att man under november månad inte får äta godis, kakor, snacks, glass, skräpmat, läsk eller alkohol under november månad. Jag var med i samma event även förra året och det gick över förväntan bra.

Jag har många gånger sagt till mig själv att jag inte ska äta onyttigt i veckorna utan bara på fredagar och lördagar. Ibland har jag i tanken även begränsat mig till att endast äta onyttigt en dag på helgen. Jag har inte lyckats hålla något av löftena, men "Nyttiga november" är annorlunda. Vi är flera stycken som peppar varandra och man vågar inte fuska med risk för att man inbillar sig att dom andra kommer få reda på det.

I kombination med en mindre onyttig månad tänkte jag pusha mig själv med extra träning, men det har gått sådär. Jobbet har tagit överhanden och jag har jobbat över en hel del, vilket gjort att jag varit helt tom efter jobbet och inte haft ork och energi att träna vid 20.00 på kvällen. Däremot har jag kört PT 3 gånger och ska köra 1 gång till på torsdag. PT är ofantligt roligt och jag förstår verkligen att dom som kan väljer att lägga pengar på PT flera gånger i veckan. Jag ska fortsätta med PT 1 gång i veckan även under december bara för att jag tycker det är så kul. Ännu roligare blir det när min PT syns i media och många kända PT-människor pratar om henne. Då blir jag stolt, stolt över att jag lyckats locka till mig henne och att hon valt att lägga tid och energi på mig. Dessutom är hon en fin vän, vilket gör det ännu roligare!


Egoboost Magazine


Min fantastiska PT Magdalena Bibik i ett reportage om "Kvinnor som bytte karriär"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0