Förändring

I 7 år har jag och Jocke sovit i en säng som är 120 cm bred. Jag vet vad ni tänker, jag tänker samma sak. Vi får inte plats! Jag har sovit många nätter på soffan för att jag inte fått plats i sängen och jag har försökt förklara för Jocke att jag sover dåligt så många gånger att jag tappat räkningen. Nu, ÄNTLIGEN, har Jocke insett att situationen är ohållbar.

I somras när vi var i Göteborg hittade vi en superfin sänggavel, men det fanns ett problem, den kostade 12 000 kronor. Vi är överens om att en 160 cm bred säng är fullt tillräckligt. Vi är också överens om att vi skulle vilja ha en sängram med huvudgavel, men ingen fotgavel. Nu har jag råkat hitta en sängram med både huvud- och fotgavel. Det jag kan tänka mig är att sovrummet ser mindre ut med en fotgavel, men samtidigt tycker jag att det är lite mysigt att vara lite instängd när man sover.

Jag skulle vilja ha vita sängkläder, som på hotell, och sen några fina prydnadskuddar att lägga ovanpå. Kanske en fin pläd.

Problemet vi ställs inför är inte bara att hitta en sängram utan även sängbord och en byrå. Om vi ska ha en bredare säng får inte den byrån vi har i dagsläget plats. Vi behöver köpa en grundare byrå. Vi har en fåtölj som vi skulle behöva bli av med, men det är det minsta bekymret då vi redan har två spekulanter.

Jocke har vid ett svagt ögonblick sagt att jag skulle kunna få inreda sovrummet precis som jag vill, men att vi köper möblerna efter gemensamt beslut. Det första jag sa då var att jag skulle vilja plocka ut skrivbordet och skrivbordsstolen och ställa in vårt lilla köksbord och stol som vi hade i Södertälje. Vad tror ni han svarade på det? NEJ!

Medan jag fortsätter att fantisera om ett nytt sovrum kan ni fåse sängramen jag fastnat för.


Sängramen är från Englesson


Kommentarer
Postat av: Li

Jonas och jag har en 160 cm bred säng. Fullt tillräckligt och den får plats i de flesta rum vilket inte en 180 skulle göra.

2011-10-22 @ 23:35:10
URL: http://li-amadeus.blogspot.com
Postat av: Madde

Spännande det där. Du får göra precis som du vill men ändå ska det va någon som vill peta lite.... ;) Superfin gavel du hittat. Gillar också tanken på att ligga lite omsluten när man sover.

Lycka till med vidare planering av rummet.

Kramar

2011-10-23 @ 19:47:40
URL: http://maddelene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0