Kolhydrater

För några veckor sen fick jag ett infall att äta färre kolhydrater. Jag har länge velat ha en lite tightare kropp, men inte för den sakens skull tvunget gå ner i vikt. Jag vill få en storlek där jag känner att jag trivs med mig själv, där jag tycker att kläderna sitter som jag vill. Egentligen var det inte för utseendets skull jag började dra ner på kolhydraterna utan för att se om min hopplösa mage skulle kunna bli lite mer som den borde vara.

Det hela började ganska snopet för några veckor sen. Jag gick på PT tidigt en måndagsmorgon i syfte att testa en ny PT samt prata med henne lite om hennes väg till en tightare kropp. Jag tänker mig att hon och jag har ganska lika kroppstyper och därför kände jag att det kunde vara en bra coach. På vägen till träningen insåg jag att jag glömt bröden till mina tacos som jag hade med mig som matlåda. Jag var för trött och stressad för att vända så jag fortsatte utan bröden. Min PT-session började med ett litet träningsupplägg och frågan "vad har du förändrat i dina kostvanor för att börja tighta till dig?" Min PT svarade med att hon tagit bort alla kolhydrater utom morgongröten. Genast tänkte jag att det nog fanns en mening med att jag glömde tacobröden hemma och på den vägen är det.

Jag äter min havregrynsgröt på morgonen och fuskar med kolhydrater på helgen. Jag försöker att undvika kolhydrater på vardagar, men som idag när det var tjejmiddag tycker jag att jag kan unna mig att fuska lite. Dessvärre innebar kvällens tjejmiddag inte bara fusk gällande kolhydraterna utan jag åt nästan en halv förpackning Vienettaglass själv.

Nu låter det som att det i första hand är vikten och utseendet jag är ute efter, men det är det faktiskt inte. Största insatsen för en tightare kropp är att jag försöker träna 4 gånger  veckan, inte sluta äta. Hur som helst så vill jag dela med mig av min glädje av bortplockade kolhydrater. Tidigare skötte jag magen på sin höjd en gång i veckan, nu sköter jag magen nästan varje dag. Jag har hört flera innan som sagt att deras mage blivit mycket bättre när de dragit ner på kolhydraterna, men jag har inte riktigt trott dom. Nu gör jag det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0