Myshelg

Jag är i full gång med att planera övernattning för min söta lilla brorsson Loke i helgen. Jag och Jocke ska åka och hämta honom i Västerås vid lunchtid på lördag och mysa med honom ända fram till någon gång på söndag.

Jag och lillebror har ringt åtaliga samtal och pratat om alla saker som ska ordnas, köpas och tänkas på. Det är mycket att hålla reda på!

Jag har köpt blöjor, gröt, modersmjölkersättning, smakportion, blöjpåsar och babyservetter. Jag har fått låna en resesäng av en snäll kollega. Jag har kladdat ner allt om måltiderna på ett helt A4-papper som måste renskrivas inom kort så jag inte glömmer något.

Efter kvällen samtal med bror min kommer jag behöva kompletteringsköpa äppeljuice och modersmjölkersättning då jag inte hade riktig koll på hur mycket som ryms i nappflaskan.

Jag har gjort en lista på saker vi ska ha med oss så vi inte glömmer något i Västerås och för den tidsmässigt korta utflykten Loke gör ska vi ha med oss följande:

barnvagn
skötväska
filtar
napp
nappflaska
d-droppar
pyjamas
bodies
byxor
tröjor
strumpor
dreglisar
overall
mössa
skötbordsmadrass
babysitter

Tur att vi har en kombi med gott om lastutrymme!

När vi väl har fått in alla saker i bilen har vi några saker på schemat för dagen för att Loke ska få prova på livet i Stockholm:

ev. IKEA
åka buss
fika på ett barnvagnsvänligt café
promenad

Sen ska vi ju gosa massor också såklart!

Åh, jag vill att det ska bli lördag lunch NU, jag vill gosa med den sötaste av dom alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha nu så trevligt med honom. Ge honom en kram från farmor också

2011-10-26 @ 21:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0