Födelsedagsfirande

I helgen kommer hela familjen att samlas i Västerås då det är dags att fira födelsedagar. Eller ja, Adam kommer fattas oss, men annars är vi faktiskt allihop. Det är inte ofta det händer. Inte ens i julas var vi alla.

Just nu är jag inne i en liten depperiod och saknar min familj enormt mycket. 50 mil kan låta lite, men det är långt. Visst, det går att köra hem över helgen, men ofta har jag i vanlig ordning bokat upp mig hela helgerna. Det ska bli fantastiskt skönt att få krama om alla i helgen och mumsa på kakor och annat gott.

I enlighet med Lindhe-andan har jag ordnat en liten överraskning till lördagens firande. Jag älskar att överraska och ge bort saker. Jag älskar glädjen hos motparten. Jag tycker om att vara givmild både vad gäller materiella ting och omtanke. Jag bakar ofta kakor och tårtor och tar med mig på jobbet för att uppmärksamma mina kollegor som gör ett fantastiskt jobb. Jag vet att dom uppskattar det och då tycker jag att det är roligt att göra det. Som nu till alla hjärtans dag tänkte jag baka något gott och har bjudit in till fika i personalrummet vid lunchtid, mysigt!


Grattis i förskott önskar jag födelsedagsgrisarna som ska firas på lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0