Lantligt och romantiskt

I mitt huvud renoverar jag vår lägenhet varje dag, men i verkligheten händer ingenting.

Jag, som många andra, tycker om den lantliga och lite romantiska stilen. Däremot är jag inte helt inne på vitt vitt vitt som majoriteten av dom som tycker om lantligt och romantiskt. Jag vill gärna ha vita väggar, men gärna bryta av med en tapet på någon vägg. Alla rum behöver inte ha en fondvägg, men lite färg på väggarna är alltid trevligt. Jag tycker även om att blanda upp det gamla med lite andra stilar, men inte så det blir rörigt.

Jag och Jocke har väldigt olika stil. Vi bor i en nybyggd lägenhet vid vattnet och då är det såklart marint tema som gäller och det går absolut inte att ha några "gamla" saker i lägenheten. Ja alltså detta är ju enligt Jocke. Enligt mig kan man göra precis vad man vill med vilken lägenhet som helst. Bara för att vi bor i en ny lägenhet vid vattnet tycker jag att vi definitivt inte ska ha marint tema. Tråkigt och förutsägbart. Sen tycker jag inte att det är så fint heller.

När stilarna går isär så mycket är det svårt att få ihop det. En av mina tjejkompisar säger "Jag och min sambo köper ingen inrednig som inte båda tycker om, då får det vara istället". Jag kan hålla med om att det faktiskt är ett bra sätt att tänka för man vill trivas i sitt hem och längta hem, men vi har möbler från fyra olika lägenheter och då blir det att man tar vad man har och det mesta blir nödlösningar, nödlösningar som blir permanenta lösningar.

I mitt huvud har sovrummet största prioritet, men det är svårt. För att vi ska kunna köpa en bredare säng och den ska få plats måste vi köpa nya sängbord och ny förvaring. Allt ska passa ihop och vi ska hitta det vi vill ha.

Ja, vilka lyxproblem vi har här på vår lilla ö...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0