Minnen från förr

Många barn har haft lördagar som godisdagen. I min familj har vi alltid har fredagar som godisdag. Fredagar var också den dagen då hela familjen satt samlad i soffan vid tv:n och åt tillsammans.

Anledningen till att det blev fredagar var för att det alltid var bra familjeunderhållning på tv:n kl. 20.00.

Gladiatorerna och Fångarna På Fortet var de program som vi alla tyckte bäst om. Nu när Gladiatorerna äntligen kommit tillbaka i tv-rutan sitter jag som fastklistrad i soffan, men nu på lördagar. Jag känner mig som den där lilla Petra, som längtade till varenda fredag året runt. Nu på lördag ska jag på födelsedagsfest, men nästa lördag ska jag köpa likadant godis som vi hade när vi var små och lägga det i en stor glasskål och tänka på hur lyckligt lottad jag är som ändå hade något att se fram emot och längta efter.


En av två sorter som fanns i den stora glasskålen på fredagarna


Andra sortens godis som fanns i glasskålen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott var det iaf.

2012-01-25 @ 17:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0