I väntan på renovering

Jag har flertalet gånger skrivit om mitt trängande behov av att göra om hemma. Lägenheten har sett likadan ut sen vi flyttade in för tre år sen. Vi har inte kommit mycket längre än sist jag skrev om det, men nu har vi i alla fall hittat två sängramar som vi ska välja bland. Vi har hittat en som är lite "äldre" till modellen och en som är stilren. Rent logiskt borde det vara så att jag vill ha den äldre modellen och Jocke den stilrena, men nu är det tvärtom och bara för det kan vi inte komma överens.

I väntan på att vi ska komma överens har jag beställt några kuddfodral från H&M Home. Tänker att något måste pigga upp lite nu när våren är på väg. Jag är så ohyggligt trött hela tiden och börjar fundera på om det är mitt Hb som spökar?! Jag får ju inte lämna blod för jag understiger gränsvärdet så det är inte helt orimligt att det kan bero på det. Jag har sovit precis hela helgen och inte tränat någonting, men ändå är jag trött.

Jag vägrar stoppa i mig en massa piller i form av vitaminer och tillskott. Jag får äta spenat varje dag. Tur att jag tycker om spenat. Blodpudding däremot, det tycker jag inte om.

Jag tror jag nämnt det tidigare, att vi letar alla möjliga möbler. Soffbord,matbordsgrupp, sängram, sängbord, byrå till sovrummet och en skänk till hallen. Jag har hittat ett superfint soffbord i form av en gammal koffert/kista, men den är så sablans dyr att frakta ner hit. Vet inte om jag tycker det är värt det. Sen har jag ju lovat mig själv att vara sparsam fram till dess att vi åker till NY så jag kan köpa det jag springer på och vill ha. Hmmm, hur ska jag göra? Äsch, jag slipper fundera för kistan är såld. Jag har hela tiden trott att Himlarum ligger i Örnsködsvik, men när jag går in och tittar nu så ligger det i Trosa, alltså inte alls långt från Stockholm. FAAAAN, att jag inte reserverade kistan. Nu får jag hålla utkik och maila snabbt som tusan nästa gång något liknande dyker upp.

Nu måste jag ta tag i dom här dammråttorna som flyger runt här hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0