Myshelg i Västerås

Den här helgen har varit en bra helg. Hela lördagen spenderades i Västerås hos lillebror med familj.

Vi gick först en runda på stan. Jag hittade träningsjackan som min PT hade vid vårt pass i fredags så den turen levererade. Nu kan vi båda ha oranget linne OCH en lila/rosa/orange träningsjacka när vi snackar efter träningarna. Jocke hittade en supersnygg brun linnekavaj så jag antar att han också är nöjd med shoppingen. Efter mat, toalettbesök och shopping tog jag och Jocke tjejerna och körde till Maxi och handlade korv, godis och läsk. Jocke hade en plan om att göra pinnbröd med tjejerna. Det började bra med att dom blanade ihop degen tillsammans, men när vi kom till själva grillningen hade tjejerna inget tålamod så Jocke böev lämnad själv med alla pinnbröd.

Brorssonen Loke var lika söt som alltid och han la den tradtionella spyan på mina brallor så allt var som vanligt. Han käkar majskrokar på löpande band och ha kommit på hur man reser sig upp och plockar till sig sladdar och teknikprylar. Jag får så enormt mycket energi från denna lilla krabaten. Tänk när han blir lite äldre och åker till faster och sover över på riktigt. Mysigt!

På kvällen skulle jag och Jocke kolla på Melodifestivalen. Jag har inte sett någon deltävling utan tänkte gå direkt på finalen och vilken final. Jag somnade efter tredje bidraget och vaknade av att Jocke försiktigt väckte mig och sa "Petra, hon den där som du ska skulle vinna, hon vann". Jag vaknade till och såg Loreen jubla, gick och borstade tänderna och gick och la mig i sängen. Inte mycket till festival inte.


Jocke står och grillar korv och pinnbröd medan tjejerna rullar runt i leran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0