Nya tallrikar

Jocke älskar matlagning och har snart varenda kokbok man kan komma över. Han har följt "Sveriges Mästerkock" nästintill slaviskt och börjar nu fundera på att vi måste ha nya tallrikar, några ljusa tallrikar. Jag tycker ju om att köpa såna saker så min hjärna började jobba stenhårt direkt.

I söndags var vi inne på Åhléns och då hade dom 20% på alla köksvaror. Jag gick förbi borden med Mateusporslin och fullkomligen dreglade. Jocke dreglade inte fullt lika mycket. Jag försökte med alla mina blickar att då honom låtas övertala att vi skulle köpa Mateustallrikar (den mindre mattallriken), men utan framgång. Jag försökte förespråka de vita tallrikarna med lite spetskant, men icke. Jocke vill ha fyrkantiga tallrikar, antingen kvadratiska eller rektangulära. Vi hittade en turkos/blå/grön färg som vi båda tyckte om väldigt mycket, men den är ju mörk och mörka tallrikar har vi redan.

Trtos att vi inte är överens om tallrikar är jag lite glad att Jocke stoppade mig för vi ska ju faktiskt spara pengar till resan i början av juni. Tur att man har en bättre hälft ibland.


Mattallriken med spets, visserligen i grönt, men...


Jag älskar den här färgkombinationen. Kanske skulle köpa vita mattallrikar, gröna skålar och rosa asietter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0