BADASS Bibik #10

I helgen har jag varit på spa, Varbergs Stadshotells Asia Spa, och har kopplat av och därför har jag inte skrivit något om fredagens pass. Det kommer ett separat inlägg om spavistelsen då det va en fantastisk upplevelse som jag varmt rekommenderar.
 
I fredags gick jag till gymmet med inställningen att jag minsann också skulle slå något personlig rekord, även om det skulle vara i handstående pushups eller toes to bar. Nu blev det inte så utan jag slog personlig rekord i benböj och axelpress. Fredagens pass såg ut enligt nedan:
 
  1. Kettlebell dubbelswing, 3x10 reps, 12 kg (24 kg totalt). En rolig övning  som jag nog kommer göra några pass framöver istället för kettlebell clean.
  2. Benböj (squats) 2x6 reps 65 kg, 1x6 reps 67,5 kg. Äntligen lyckades jag persa något! Linn, Robban och Janne peppade mig ordentligt på 65 kg och inför sista omgången var det lite extra pepp, men jag förstod inte varför, förrän efteråt. Linn och Robban hade lagt på ytterligare 2,5 kg så jag kom upp i 67,5 kg. Jag måste erkänna att det kändes inte tyngre så jag skulle nog kunna klara 70 kg innan BADASS är slut om 3 veckor.
  3. Axelpress 2x6 reps 37,5 kg, 1x6 reps 40 kg. Yes, pers igen! Sista 6 repsen med 40 kg var tunga, men jag ska nog kunna öka på några kilo till innan BADASS är slut.
  4. Pistolen. Göra så många som möjligt på varje ben, en chans per ben. Jag körde den här övningen direkt efter benböjen så benen var inte så pigga,vilket gjorde jag inte fick några bra siffror. Höger 20 reps och vänster 23 reps.
  5. Toes to bar. 6 reps, 12 reps, 11 reps. Nu börjar förhårdnaderna i handflatorna sätta stopp även när jag har dragremmar. Jag vill klara 15 stycken, men det är tufft då händerna fullkomligen skriker nej.
  6. Renegade row 3x20 reps, 12 kg. 14 kg skulle vara bättre, men det finns inga på Power Club utan nästa steg är 16 kg och det är lite för tungt.
  7. Chins med hopp upp och hålla emot på nervägen, 3x3 st. Det var riktigt jobbigt den här gången och det var svårt att ens klara av 3 reps.
Fullt fokus!
Foto: Magdalena Bibik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0