BADASS Bibik #11

Morgondagens BADASS blev av olika anledningar flyttad till idag. Inte bara att den flyttades, utan vi började klockan 06 istället för 06.30. En halvtimme på morgonen gör väldigt mycket. Det kändes som att jag fortfarande sov när jag kom till gymmet och jag verkade inte direkt vara ensam om det. Det var med tunga steg jag ställde mig på löpbandet för att trampa igång benen. Efter 10 minuters trampande på löpbandet var jag igång och jag slog till med ett nytt personbästa på benböj (squats) idag.
 
Som sagt var jag lite off när jag kom till gymmet och hemma var jag ännu mer off. Jag glömde min "BADASS Bibik" t-shirt och det kändes genast lite tråkigt för nog känner jag mig lite starkare när jag har den på mig.
 
Idag var vi två som körde ihop, jag och Linn, och det resulterade i att vi hann lite mer än vanligt. Dagens pass såg ut som följer:
 
  1. Kettlebell dubbelswing, 3x15 reps, 12 kg (24 kg totalt).
  2. Benböj (squats) 2x6 reps 67,5 kg, 1x6 reps 70 kg. Det kändes som att jag skulle kunna ta något kilo mer än 70 och det ger mig blodad tand.
  3. Axelpress 2x5 reps + 1x4 reps 40 kg, 1x4 reps 40 kg. Jag nådde inte 3x6 reps, men jag körde varje set med 40 kg och det är i sig en vinst.
  4. Good morning/raka marklyft 3x15 reps, 40 kg. Det var lte för tungt för mig då jag fick ta ett grepp som inte var riktigt rätt. Nästa gång får jag nog faktiskt sänka lite.
  5. Toes to bar. 20 reps, 20 reps, 10 reps. Idag fick jag till dragremmarna alldeles perfekt. Sista setet var jag helt slut i magen så där var det faktiskt magen mer än händerna som satte stopp, kul!
  6. Handstående pushups 27 reps, 6 reps, 23 reps. Jag ökade tempot lite idag och det resulterade i att jag tappade balansen i andra setet och därför blev det bara 6 reps. Jag har under resans gång satt upp ett mål att klara 1 st utan att ta stöd med fötterna mot väggen och idag klarade jag det. Nu blir det till att göra 2 st.
  7. Plankan 3 minuter. Vi gjorde plankan på första BADASS passet och idag kändes det mycket lättare även om sista 30 sekunderna var ren tortyr.
Händerna har satt stopp många gånger.
Foto: Magdalena Bibik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0