BADASS Bibik #14

Nu sitter jag vid köksbordet och sällskapar Jocke som lagar mat och funderar på hur 8 veckor kunde gå så snabbt. Det är bara 1 vecka kvar av BADASS Bibik. Under kommande veckas pass ska jag maxa så mycket jag bara orkar.
 
Det är roligt att se hur olika starka vi deltagare är. Det gör att man hela tiden har någon att jaga. En av tjejerna är mycket starkare än mig när vi gör benböj och marklyft, medan jag är mycket starkare än henne i mage och axlar. Detta gör att jag hela tiden försöker pressa mig själv att bli lika bra som hon. Och förhoppningsvis tänker hon likadant när det gäller mage och axlar. Det blev väldigt tydligt förmig i fredags hur myksket starkare hon är än mig när det gäller benböj då jagpersade på 72,5 kg och hon går in och värmer upp med den vikten. Kaxigt!
 
Oavsett hur mycket starkare den ena är än den andra såg fredagens pass ut som följer:
 
  1. Kettlebell swing, 3x15 reps, 32 kg. Varvades med 3x16 reps kettlebell clean, 20 kg. Helt otroligt vilken puls man får upp på några få swingar.
  2. Benböj (squats), 3x6 reps, 72,5 kg. Det kändes som att jag skulle kunna ta något ytterligare något kilo.
  3. Marklyft, 3x6 reps, 70 kg. Jag skulle vilja ta mer, men sista setet är ganska tungt så jag vet inte...
  4. Omvänd rodd i Smith-maskin, 3x12 reps.
  5. Handstående pushups,1x50 reps. Idag var jag faktiskt helt slut i axlarna och orkade därför inte köra mer än ett set, men satan nöjd är jag över att jag orkade 50 reps i bra tempo!
Det känns som jag missat skriva ner en övning, men jag kan inte komma på vilken just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0