BADASS Bibik #9

I onsdags var (nästan) alla inställda på att sätta personligt rekord i någon övning som innebar att lyfta tungt. Inte jag. Jag tror det är lite det som är felet, att jag inte riktigt tror att jag kan och därför vågar jag inte. Jag tog 65 kg på stången och skulle göra squats. Jag har tidigare haft 57,5 kg som max och 7,5 kg till (upp till 65 kg) låter ju inte så mycket, men det var det. Jag satte mig på rumpan direkt. Min PT och lagkamrat Magdalena Bibik gick in och drog av 4 marklyft med 100 kg utan att blinka. Jag måste börja sluta tänka och bara göra annars kommer vi inte kunna vinna mot Motala. Mitt mål är att under morgondagens pass försöka slå personligt rekord i minst 1 lyftövning. Det skulle kunna vara axelpress som blivit lite av en favoritövning.
 
Onsdagens pass såg ut som följer:
 
  1. Kettlebell clean i 10 minuter, växelvis 5 reps/sida.
  2. Benpress 3x8 reps, 60 kg.
  3. Marklyft 3x8 reps, 70 kg.
  4. Toes to bar. 12 reps, 11 reps, 5 reps. Första omgången kändes som att jag kunde gjort några till. Sista rundan sa händerna tvärnej och det sved riktigt ordentligt.
  5. Handstående pushup, 3 x 20 reps. Samma som med toes to bar så kändes första omgången bra och sista omgången dog mina axlar.
Innan passet mätte jag mig och till min stora besvikelse har det inte hänt ett smack. Visst, jag har egentligen inga såna mål, men det är klart kul om det händer något. I morgon är en ny dag och då ska jag ta i ännu mer.
 
Även om jag inte mäter mindre börjar armarna bli lite definerade.
Foto: Magdalena Bibik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0