BADASS Bibik #8

Nu är vi halvvägs. 4 veckor av 8 har passerat. Jag börjar få ångest för att det snart är slut då det är otroligt roligt! Jag hoppas på att fortsätta träna på det här sättet och har tror att jag har ett par kompanjoner som jag kan hänga på.
 
Gårdagens pass var ett sånt där pass där kroppen kändes stark, till skillnad från i onsdags.
 
Passet såg ut som följer:
 
  1. Kettlebell clean i 5 minuter, växelvis 5 reps/sida. Kettlebell snatch 5 minuter, växelvis 5 reps/sida. Jag började med 16 kg, men efter 5 minuter var jag tvungen att ställa ner den då jag började få ont i ryggen. En av lagkamraterna var då snabb på att ta min kettlebell och jag hade två alternativ: 12 kg eller 20 kg. 20 kg är ju nästan omöjligt så jag fick ta 12 kg, men då gjorde jag snatch istället. 12 kg kändes lätt som en ballong och det var ett litet kvitto på att jag blivit starkare. Härligt!
  2. Chins med hopp upp och hålla emot på nervägen, 3x4 st. Det känns ordentligt i ryggen, men det är en skön känsla. Nu har jag slopat gummibandet för ett tag och tänker fokusera på förövningar till chins.
  3. Benpress 3x8 reps, 57,5 kg. Jag försöker fokusera på mitt vänstra ben som är betydligt mycket svagare än mitt högra och "fladdrar".
  4. Marklyft 3x8 reps, 60 kg. Magen orkar inte hålla emot riktigt, annars hade jag nog kunnat ta något kilo till.
  5. Axelpress 3x6 reps, 35 kg. Jag kanske skulle kunna köra 37,5 kg, men jag ska nog vänta någon vecka innan jag ger mig på det.
  6. Pistolen. Göra så många som möjligt på varje ben, en chans per ben. Jag hade som mål att göra 20 reps på vänster och 30 reps på höger. Jag lyckades med vänster då jag gjorde 21 reps, men höger nådde jag 29 reps sen dog benet.
  7. Plankan i 3 minuter. Hann inte med toes to bar då jag skulle gå tidigare så det fick bli plankan idag.
Vi hade fått våra snygga tröjor till dagens pass och var såklart tvungna att ta ett BADASS foto.
 
Från vänster: Jag, Charlie, Magdalena, Linn, Robban
Foto: Janne Westerlund (också en av deltagarna)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0