BADASS Bibik #4

I helgen har jag varit nere i Skåne och myst med delar av familjen och det har då inte funnits tid att skriva om fredagens träning.
 
Efter torsdagens träningsdag kände jag mig lagom mörbultad när klockan ringde kl. 05.20 på fredagsmorgonen. Visserligen älskar jag känslan av träningsvärk och att knappt kunna röra mig, men nog är det lite jobbigt när man knappt kommer ur sängen.
 
Fredags pass var tänkt som ett teknikpass då några i gruppen inte tränat så jättemycket tidigare samt att optimera framtida pass, men jag tycker det blev ett tufft pass ändå. Tuffast är dessvärre att blåsorna i händerna hämmar mig i olika övningar, trots att vi under fredagens pass i stort sett badade i talk.
 
För er nyfikna såg fredagspass ut som följer:
 
  1. Kettlebell clean i 10 minuter, växelvis 5 reps/sida. Jag hade 12 kg. Den här gången fick jag även växla med Kettlebell softstyle då smärtan från blåsan på höger långfinger inte  gick att bemästra.
  2. Benböj (squats), 10x3 reps, 50 kg.
  3. Plankan 3 minuter.
  4. Chins 3x5 reps. Den här gången tog jag hjälp att en gummiband runt vänster ben. Det var tuffare än när jag teamade i onsdags och lite hopp ingavs med tanke på mitt mål.
  5. Good morning med bulgarian bag 12 kg. 3x15 reps rakt fram. 3x15 reps per ben i gångstående.

Fullt fokus vid benböj

Tungt var det, det är en sak som är säker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0