BADASS Bibik #5

Nu har vi hittat ett slags gel som man smörjer in händerna med för att inte få skav och/eller blåsor i handflatorna. I onsdags försökte vi alla att tejpa våra handflator för att inte få några blåsor samt att skydda de blåsor/sår vi redan hade i handlfatorna. Det gick ju sådär bra. Tejpen korvade sig och åkte av så jag sätter min tilltro till den här mirakelgelen.
 
Passet såg ut som följer:
 
  1. Kettlebell clean i 10 minuter, växelvis 5 reps/sida. Jag ökade till 16 kg idag. Det var en bra vikt, men jag kunde inte gå för fullt då händerna satte stopp.
  2. Barbell push press, 3x10 reps, 30 kg. Nästa gång kan jag nog öka vikten något.
  3. Benböj (squats), 10 reps med 50 kg, 4 reps med 60 kg, 10 reps med 50 kg.
  4. Toes to bar. Idag satte händerna stopp så det var knappt lönt att räkna antalet repetitioner per set.
  5. Chins. Här var det inte lönt att räkna repetitionerna då jag gick på missen att göra axelpress innan, vilket resulterade i att jag var helt slut i axlarna.
Jag tycker det var dåligt tempo från min sida på¨det här passet. Jag hade mer fokus på mina onda händer än på träningen. Det som var positivt med det här passet var att jag fick till dragremmarna på benböjen, wihoo!
 
På kvällen igår möttes jag och Jocke upp för att köra ett pass i gymmet. Jag gjorde många av övningarna som jag inte hann med under morgonens BADASS-pass. Jag försökte mig på chins utan någon som helst hjälp och lyckades inte ta mig upp en endaste millimeter. Det kändes som ett ordentligt bakslag. Jag har som mål att klara 5 chins när BADASS by Bibik är slut och nu känns det som ett oändligt högt mål, MEN så läste en av tjejerna i laget på om chins och då visade det sig att den varianten vi gjort heter pull-upsoch att chin-ups är med handflatorna åt andra hållet (från ansiktet). Det visar sig också att chin-ups ärlättare än pull-ups och det är ju faktiskt så att jag har CHIN-UPS som mål. :)
 
Lagledaren Magdalena Bibik och jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0