BADASS Bibik #6

Vecka 3 av 8 är nu till ända. Fredagens pass var nog det tyngsta hittills. Inte viktmässigt utan psykiskt. Allt kändes så extremt segt och tungt och kroppen kändes helt matt. Alla var faktiskt lite sega, men gjorde sitt absolut bästa utifrån dagsformen. Visst är det spännande att dagsformen kan variera så?! Vi är tre stycken som har chins som mål och i onsdags kändes det stört omöjligt att klara av det om 5 veckor så vi googlade lite tips och tricks inför fredagens pass. Tror i och för sig inte att jag blev mycket klokare för det känns fortfarande långt bort.
 
I vilket fall såg fredagens pass ut som följer:
 
  1. Kettlebell clean i 10 minuter, växelvis 10 reps/sida. Jag hade 16 kg precis som i onsdags och händerna klarade sig ganska bra den här gången.
  2. Chins, 3x5 reps. Jag gjorde en förenklad variant för att på något sätt ha en chans att klara det om 5 veckor. Jag stod påen låda, hoppade upp så hakan var i höjd med stången och höll emot så mycket jag kunde i den exentriska fasen. Det var tungt, men nog ganska nyttigt.
  3. Toes to bar. Jag använde dragremmarna och det underlättade extremt mycket. Jag kunde fokusera på at träna magen snarare än att hålla mig kvar i stången. Jag klarade 3x5 reps, men nästa gång skulle jag nog kunna klara några till i varje set.
  4. Pistol (skjuta hare). Så många man orkade 1 gång/per ben. Den här gången visste jag hur jag skulle göra och resultatet blev 17 reps på vänster ben och 28 på höger ben.
  5. Handstående pushups. Den här gången var jag helt slut efter chinsen så jag orkade bara 20 reps + 27 reps. Mitt mål nästa gång är att göra 3x25 reps.
Linn peppar mig vid "toes to bar"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0