BADASS Bibik #7

Inför onsdagens pass hade jag inte sovit särskilt bra, lagt mig sent och inte kommit till ro direkt. Innan har jag sett på mig själv som någon slags övermänniska som inte behöver sova utan bara kan köra på i 180. Visst, ska jag till jobbet eller resa någonstans då behöver jag inte så mycket sömn, men i onsdags märktes det tydligt att om jag ska träna på morgonen måste jag sova mer än sex timmar. Bristen på sömn gjorde att ALLT kändes mycket tyngre än tidigare, trots att visa övningar tidigare känt som piece of cake och jag har tänkt "jag skulle nog kunna öka till nästa gång". Den här gången var det mer "jag skulle tagit lite lättare vikter".
 
Oavsett så såg onsdagens pass ut som följer:
 
  1. Kettlebell clean i 10 minuter, växelvis 5 reps/sida, 16 kg. Till den här gången hade jag beställt någon slags créme som skulle minska risken för skav och blåsor. Det funkade faktiskt över förväntan, dock blev det lite halt.
  2. Benpress (Squats) 3x8 reps, 55 kg. Jag har kört med 60 kg någon gång, men idag kändes det som en omöjlighet.
  3. Marklyft 3x8 reps, 60 kg. Magen orkar inte hålla emot riktigt, annars hade jag nog kunnat ta något kilo till.
  4. Raka marklyft 3x6 reps, 40 kg. Det känns pinsamt att säga det, men jag klarar inte hålla stången ordentligt trots att det bara är 40 kg. Jag skulle behöva använda dragremmarna. Hopplöst.
  5. Omvända armhävningar/hängande rodd 3x10 reps. Jag hade handflatorna från mig den här gången. Nästa gång ska jag prova med handflatorna från mig. Ska tydligen vara en bra övning till chins.
  6. Axelpress 3x6 reps, 32,5 kg. Känner faktiskt att jag skulle kunna öka till 35 kg.
Som ni ser blev det inga magövningar idag. Jag är hundvakt åt mamma och papas lilla sötnos den här veckan och då måste jag gå lite tidigare från träningen, vilket innebär att jag inte hinner med lika många övningar som jag brukar. I morgon tänkte jag se till att göra renegade row, chins, toes to bar och plankan.
 
Några av redskapen och hjälpmedlen vi använder oss av
Foto: Magdalena Bibik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0